Betala din hyra via E-faktura / Autogiro
Norabostäder / Nora Fastigheter tillhandahåller flera alternativ för att betala dina hyresavier / fakturor till oss.
Ur miljö- och kostnadssynpunkt vill vi i möjligaste mån undvika utskick av hyresavier/fakturor via post i brevlåda. Därför ser vi helst att man som första alternativ anmäler autogiro och som andra alternativ något av de andra distributionsvägarna.
Autogiro
Med autogiro överförs din hyra automatiskt från ditt konto till Norabostäder / Nora Fastigheter varje månad. Du får hyresavi endast om någon förändring skett. I detta fall är inbetalningskortet makulerat på den ändrade avin. Pengarna dras sedan automatiskt från ditt konto på förfallodagen alternativt före sista bankdag i månaden.
Önskar du betala med autogiro så hör du av dig till oss på tel 0587-81316, så skickar vi en anmälningsblankett till dig. Blanketten returnerar du till oss så ser vi till att autogirot blir upplagt hos banken. Från det datum att du lämnar in blanketten tar det 4-6 veckor innan autogirot är igång.
Via mejl
Vi kan skicka hyresavin eller fakturan via mejl. För att vi skall kunna göra det måste du kontakta oss, på
tel 0587-81316, så hjälper vi dig. Hyresavin skickas till angiven mejladress 8-10 dagar innan förfallodagen. Det är du själv som ansvarar för och ser till att hyresavin/fakturan blir betald innan förfallodagen.
E-faktura till internetbank
E-faktura innebär att du får hyresavin/fakturan elektroniskt direkt till din internetbank. Kontakta din bank så hjälper de dig att komma igång. Det är via din internetbank som du gör din anmälan och det är dit
du vänder dig om du har frågor om e-faktura.
Kivra
Hyresavi/faktura skickas automatiskt till Kivra om du är anmäld där. En förutsättning är dock att du inte anmält utskick/betalning på annat sätt. Om du t ex är ansluten till autogiro eller E-faktura och istället vill ha din hyresavi/faktura via Kivra måste du först avsluta autogirot eller e-fakturan. Det gör du själv via din bank. Du kan skaffa Kivra via kivra.se eller via Kivra-appen.
Via brev
Har du inte anmält någon av ovanstående alternativ kommer du få hyresavin/fakturan i din postlåda.
Ur miljö- och kostnadssynpunkt är utskick via brev ett sämre alternativ än de övriga distributionsvägarna.